TIPY NA VÝLETY

Maják a muzeum Járy Cimrmana

15 km (+ autobus), stoupání 499 m, klesání 624 m

Od Previta Janka se vydáte směrem dolů a po pár metrech, hned za první chalupou přímo u silnice, odbočíte na pěšinu doprava nahoru. Jakmile narazíte na asfaltku, zahnete doleva. Půjdete kolem Apartmánů Řezáč, dále mezi sjezdovkami a za parkovištěm u hřbitova zahnete dolů doleva a pak hned první odbočku (těsně před koncem hřbitova) doprava. Dále půjdete stále rovně, přejdete řeku Jizeru a za ní se již napojíte na zelenou turistickou značku. Po ní půjdete k rozcestníku Na Perlíčku. Odsud dále po žluté na rozhlednu Štěpánku (Hvězda)...

Lanovkový výlet

15,5 km, stoupání 152 m, klesání 884 m

Od Previta Janka půjdete nahoru ke kapličce, kde se napojíte na zeleno-bílou diagonálně dělenou značku, po ní půjdete tak dlouho, až narazíte na žlutou turistickou značku, po žluté už dojdete ke spodní stanici lanovky Horní Domky. Vyvezete se nahoru (aktuální informace o provozu lanové dráhy si prosím ověřte na www.rokytnice.com. Z horní stanice lanovky půjdete po modré na Ručičky, odsud po zelené na Rýžoviště, dále budete pokračovat po žluté na Mumlavský vodopád. Z Mumlavského vodopádu půjdete po modré ke spodní stanici harrachovské lanové dráhy Delta. Vyvezete se na...

Na Háskov a Dvoračky

16 km, převýšení 718 m

Od Previta Janka se vydáte dolů na náměstí, odsud budete pokračovat po žluté turistické značce do Františkova. Na Háskov (restaurace) je to jen malá zacházka, dále po žluté. Po občerstvení na Háskově půjdete zpět dolů do Františkova, u Kravína se však dáte po silnici doprava, na jejím konci odbočíte doleva a po pár metrech již uvidíte červenou turistickou značku, která bude scházet ze silnice. Odbočíte tedy doprava po červené turistické značce a půjdete přes Rokytno až na Dvoračky. Ze Dvoraček máte několik možností turistických značených cest, jak dojít zpět do Rokytnice...

Bozkovské jeskyně

17,5 km (+ autobus), stoupání 683 m, klesání 549 m

Z Rokytnice pojedete autobusem ze zastávky "Rokytnice n.Jiz.,,nám." do Bozkova. Po návštěvě Bozkovských jeskyní (více info o jeskyních najdete na www.bozkovske-jeskyne.cz) vyrazíte po modré turistické značce přes Roztoky u Semil do Vysoké nad Jizerou. Z Vysoké budete pokračovat po červené turistické značce přes Jablonec nad Jizerou až k rozcestníku Pod Stráží (cestou máte možnost odbočit na vyhlídku Stráž). Odsud se vydáte po žluté turistické značce na náměstí v Rokytnici. Dále budete pokračovat po žluté značce pěšinkou nahoru, až narazíte na asfaltovou cestu, ...

Po hřebenech západních Krkonoš

19 km (+ autobus), stoupání 363 m, klesání 1 167 m

Z Rokytnice pojedete cyklobusem* ze zastávky "Rokytnice n. Jiz., nám." do Vítkovic na zastávku "Vítkovice, hotel Praha", zde přestoupíte na autobus na Zlaté návrší* (k Vrbatově boudě). Od Vrbatovy boudy půjdete po červené turistické značce přes Pančavský vodopád (nejvyšší vodopád v ČR) k Labské boudě. Odsud budete pokračovat po zelené na Martinovku, dále po modré na rozcestník Pod Smělcem. Odsud půjdete po červené přes Velký Šišák, Sněžné jámy (odsud je opravdu překrásný výhled) a Violík k rozcestníku Česká budka. Dále po žluté přes Pramen Labe...

Vysoké a Jablonec nad Jizerou

20 km, převýšení 742 m
(trasu lze zkrátit, pokud pojedete z Vysoké nad Jizerou nebo Jablonce nad Jizerou zpět do Rokytnice autobusem*)

Od Previta Janka se vydáte směrem dolů a po pár metrech, hned za první chalupou přímo u silnice, odbočíte na pěšinu doprava nahoru. Jakmile narazíte na asfaltku, zahnete doleva. Půjdete kolem Apartmánů Řezáč, dále mezi sjezdovkami a za parkovištěm u hřbitova zahnete dolů doleva a pak hned první odbočku (těsně před koncem hřbitova) doprava. Dále půjdete stále rovně, přejdete řeku Jizeru a za ní se již napojíte na zelenou turistickou značku. Po ní půjdete k rozcestníku Planýrka. Odsud dále po modré přes Tomášův kříž, Sklenařice – Mexiko na náměstí do Vysoké nad Jizerou...

Harrachov – Skokanské můstky a Mumlavský vodopád

22 km, převýšení 956 m
11 km (lze rozdělit do dvou polovičných výletů, pokud pojedete z/do Harrachova autobusem*)

Od Previta Janka se vydáte směrem dolů a po pár metrech, hned za první chalupou přímo u silnice, odbočíte na pěšinu doprava nahoru. Jakmile narazíte na asfaltku, zahnete doleva. Půjdete kolem Apartmánů Řezáč, dále mezi sjezdovkami a za parkovištěm u hřbitova zahnete doprava nahoru, tím se napojíte na zeleně značenou turistickou cestu. Po zelené dojdete k rozcestníku Nad Vilémovem. Odtud půjdete po žluté na Sudenov, dále po modré Pod Čertovu horu...

Svinské kameny a Huťský vodopád

22 km, převýšení 1 038 m

Od Previta Janka se vydáte nahoru ke kapličce, před kterou zahnete doleva nahoru po louce (je tam vyšlapaná cesta), až narazíte na asfaltku se žlutou turistickou značkou. Po žluté dojdete přes Ručičky a Krakonošovu snídani až na Voseckou boudu. Z Vosecké boudy půjdete ještě kousek nahoru po žluté k rozcestínku Svinské kameny. Odsud již půjdete po červeně značené hřebenové cestě k České budce (kdo by si chtěl trasu mírně protáhnout, stojí za to pokračovat na Sněžné jámy, odkud je opravdu impozantní výhled)...

Kotelní jámy

23 km, převýšení 990 m
lze zkrátit na 15 km, když pojedete na Rezek (zastávka Jablonec n.Jiz., Horní Dušnice, Rezek) cyklobusem*

Od Previta Janka se vydáte dolů na náměstí, odsud budete pokračovat po žluté turistické značce přes Františkov a Háskov na rozcestník Vrata – Sv. Jan. Dále půjdete po modré na rozcestník U třídomí, odsud kousek po žluté na Dolní Mísečky a dále opět po modré k rozcestníku U Kotelních jam. Z jam půjdete po zelené na Dvoračky. Ze Dvoraček je více variant, jak se vrátit do Rokytnice, můžete jít např. po žluté a jakmile se napojíte na zeleno-bílou diagonálně dělenou značku, ...